- Reklama -

Temné časy jsou pryč. Hokejový byznys v Nashvillu jen kvete

- Reklama -

Vysněný útok na pohár lorda Stanleyho se nakonec nepovedl, ale tohle se majitelům Nashvillu poslouchá moc hezky. Účetnictví Predators je konečně v černých číslech, z ekonomického hlediska na tom Preds snad nikdy nebyli lépe. Na příští sezónu se navíc předpokládá prodej třinácti až čtrnácti tisíc sezónních vstupenek (do haly s kapacitou 17 113 míst). Vedení navíc fanouškům slíbilo, že jejich tým bude pravidelným uchazečem o Stanley Cup. Zdá se, že ve státě Tennessee skutečně budují něco výjimečného.


Sledujte NHLnews také na Facebooku a Twitteru.


To potvrzuje také Nick Beverley, který v klubu působí jako profesionální skaut. V NHL se pohybuje v různých funkcích už čtyřicet let. Kdysi, ještě v době Original Six, oblékal dres Boston Bruins. Za celou tu dobu se ale nepřiblížil ke Stanley Cupu tak blízko, jako letos. Letošní jízdu Preds v play-off si pochopitelně užíval. „Je to zábava, jen je tu trochu hlučno,“ usmíval se v prostorách Bridgestone Areny během finálové série.
O skvělých fanoušcích Nashvillu toho bylo napsáno už dost, ale fandové nejsou jediným světlým bodem této organizace. Generální manažer David Poile sestavil velmi silný celek, který může na ledě soupeřit s každým, což letos jasně ukázal. Klub je však úspěšný také při práci s veřejností. Snad žádný jiný hokejový trh v severní Americe nemá tak úzké propojení mezi klubem a jeho fanoušky, jako právě Nashville.
Při domácích zápasech ve finále Stanley Cupu se před halou pokaždé sešlo na padesát tisíc fanoušků, ulice města doslova zaplavily žluté dresy. Každý domácí zápas v této sezóně byl vyprodaný. Sledovanost zápasů Preds na místních televizních stanicích raketově rostla a klubový fanshop čelil nebývalému náporu fanoušků.
Po letech zoufalství a nejistoty tak klub začíná konečně vydělávat. „Letos budeme určitě v černých číslech. Veškeré otázky ohledně budoucnosti jsou pryč, té nejistotě je konec,“ říká s úlevou prezident a výkonný ředitel klubu Sean Henry.
Vše se začalo obracet k lepšímu, když v roce 2010 do klubu vstoupila skupina investorů vedena majoritním vlastníkem Thomasem Ciggaranem. Ten okamžitě začal pracovat na tom, aby se klub co nejtěsněji propojil s fanouškovskou základnou. „Vztah, jaký je mezi našimi fanoušky, partnery a klubem jsem ještě neviděl. Oni nás doslova zachránili,“ říká Sean Henry.
Odhaduje se, že na každém zápase Predators se objeví zhruba 500 nových fanoušků. Proto je pro všechny v klubu naprosto zásadní, aby tito lidé odcházeli maximálně spokojeni. To, co v aréně zažijí, v nich musí vyvolat touhu vidět hokej znovu. Takový je přístup klubu.
Predators měli podle nejmenovaného zdroje loni výnosy okolo 700 tisíc dolarů za zápas, což je číslo, které je stále řadí ke konci ligového pelotonu. Protože ale provozují Bridgestone Arenu, ve které se koná spousta dalších akcí, jejich celkové výnosy jsou mnohem vyšší.
Pokud jde o tržby spojené čistě s hokejem, je zřejmé, že letos půjdou strmě nahoru, zejména díky dlouhé jízdě v play-off a prodeji dresů a suvenýrů. „Každým rokem je to o něco lepší. V každém ohledu zažíváme rekordní rok, ať už jde o prodej vstupenek, prodej nejdražších lóží nebo sponzoring, čísla jsou rekordní,“ pochvaluje si Henry.
V dnešní nesmírně vyrovnané NHL vám nikdo úspěch nezaručí. Každý rok musíte tvrdě bojovat už jen o vstupenku do play-off. Nicméně v Nashvillu momentálně disponují kádrem, který by měl mít v nejbližších letech ty nejvyšší ambice. Dá se tedy očekávat, že hokejové šílenství ve městě country nebylo jen záležitostí několika týdnů.
I přes finálovou porážku musí Predators hodnotit tento ročník pozitivně. Na své si postupem do finále přišli nejen fanoušci, ale také klubová pokladna.

- Reklama -
Roman Blaha
Senior hockey writer at nhlnews.cz. Teacher, speaker, father of two. Vancouver 2010 volunteer. Best hockey ever: Canada Cup '87. Favourite players: Wayne Gretzky, Steve Yzerman.

Související

- Reklama -

Poslední

- Reklama -

Neuniklo vám?

- Reklama -