- Reklama -

San Jose ztrácí diváky. Mnohé stále trápí loňský debakl v play-off

- Reklama -

Tenhle zápas měl být vyprodaný. V SAP Center se ve středu večer utkaly dva týmy bojující o výhodnější postavení pro play-off a sestava soupeře se mohla pochlubit největší evropskou hvězdou celé soutěže. Sharks byli přesto nuceni ohlásit nejmenší návštěvu od 2. února 2006, kdy tým přivítal Minnesotu. Na Ovečkina a spol. se přišlo tentokrát podívat jen 16 956 fanoušků.
Pro klub ze severní Kalifornie není otázka počtu diváků na domácích zápasech podobně palčivým problémem jako pro Floridu nebo Arizonu, na druhou stranu se ale jednalo již o 15. utkání v této sezóně, během něhož hlasatel neoznámil vyprodanou halu. V minulých ročnících nevídaný jev nabírá na pravidelnosti a vedení organizace nebere tento poznatek na lehkou váhu.


Novinky a zajímavost z NHL naleznete také na našem Facebooku a Twitteru.


„Postřehli jsme to, protože vidíme, že aréna není tak zaplněná, jako bývala,“ svěřil se portálu CSN Bay Area kouč Todd McLellan, jenž má Sharks na starost od roku 2008.
Tak jako se z Los Angeles nikdy nestane Chicago, nebude ani San Jose podobně hokejovým trhem jako Detroit nebo Pittsburgh. Město přiléhající k zálivu Tichého oceánu lze přesto uvádět jako příklad úspěšné expanze, ačkoliv se jedná o destinaci se subtropickým klimatem.
Tým má solidní fanouškovskou základnu, čehož si je vědom i 30letý útočník Joe Pavelski, který obléká dres se žralokem na hrudi již osmou sezónu: „Divácké zázemí je silné…Je to jen o tom, zda se vám momentálně daří. Fanoušci se chtějí dívat na vítěze a my jimi chceme být. Když spojíme síly, můžeme našeho společného cíle dosáhnout,“ narážel Pavelski na fakt, že se Sharks doma nedaří tak, jak bývalo zvykem v minulých letech.  V rámci probíhající sezóny mají před vlastními fanoušky nepříliš přesvědčivou bilanci 14-10-5.


Mohlo by vás zajímat:


- Reklama -

Pokles zájmu o hokejový klub je ale možné hledat i v událostech z minulého ročníku. Obzvláště jedna se stala pro fanoušky San Jose bolestivým mementem. V prvním kole vyřazovacích bojů 2014 vedli Sharks v sérii s Los Angeles již 3:0, Kings se ale vzmohli k málo vídanému obratu a stali se teprve čtvrtým celkem v historii ligy, jenž dokázal takto nepříznivý stav otočit a soupeře vyřadit. Zatímco příznivci pozdějšího vítěze Stanley Cupu křepčili, na opačné straně barikády zavládl smutek a deprese, které se přelily i do nové sezóny. Vedle kolísající formy je to právě loňské šokující vyřazení, jež bývá často uváděno jako jeden z důvodů výpadku diváckého nadšení.
Spravit chuť stávajícím fanouškům a přilákat nové se Sharks pokusí za týden, kdy v sousedním městě Santa Clara přivítají na Levi’s Stadium, domovském stánku fotbalových 49ers (NFL), celek proklínaných Kings. Očekává se okolo 70 000 diváků, tedy vyprodaný stadion.
„Můžeme si získat nové fanoušky a pozornost lidí, kteří by normálně nepřišli. Tahle akce se totiž těší nesmírně obrovskému zájmu,“ věří v oživení divácké základny i McLellan. A hodnoty TV sledovanosti mu dávají za pravdu. Loňské utkání Stadium Series mezi Ducks a Kings se stalo v Los Angeles nejsledovanějším zápasem základní části NHL v historii. Podobná čísla tak lze očekávat i letos v San Jose.
Titulní fotografie: scot2342/flickr.com
Změna fotbalového stadionu na dějiště hokejového utkání:

- Reklama -
Daniel Reichel
Takřka revoluční dítě. Hokej sleduji od MS v Petrohradě, který byl předzvěstí legendárního pokřiku „Vítej, zlatý hattricku“. NHL mi učarovala svým důrazem na tradice, krásnými dresy a ledem, který nepřipomíná jeden velký reklamní banner. Jsem milovníkem hobitů, elfů, čarodějů a vůbec celé Středozemě, příležitostným běžcem a posluchačem kvalitní soundtrackové hudby. Své připomínky můžete psát na daniel.reichel@nhlnews.cz.

Související

- Reklama -

Poslední

- Reklama -

Neuniklo vám?

- Reklama -