- Reklama -

Kde zůstali fanoušci? Šampionát v Buffalu se utápí v nezájmu

- Reklama -

Letošní mistrovství světa hráčů do 20 let přineslo mnoho úžasných momentů. Od překvapení v podobě čtvrtfinálového úspěchu České republiky až po jedinečné utkání pod širým nebem v neopakovatelných sněhových kulisách. Šampionát v Buffalu má přesto jednu podstatnou vadu na kráse – prázdné sedačky.
V kontextu mnoha okolností se jeví nezájem fanoušků jako něco prazvláštního. Blízkost kanadských hranic, buffalské nadšení pro tamní Sabres (NHL) i přítomnost mnoha talentovaných hráčů dávaly naději na plné stadiony. Nestalo se a turnaj u Niagarských vodopádů se zapíše do historie jako jeden z nejméně navštěvovaných.
Co za diváckým fiaskem stojí? Při podrobnějším náhledu na věc lze vystopovat několik faktorů.
1) Cena lístků
Lístky na jednotlivé zápasy začínaly v předprodeji na 30 amerických dolarech (v přepočtu přibližně 637 Kč),  za lukrativnější místa ve spodním prstenci ale museli fandové zaplatit až 140 dolarů (2 974 Kč)! Připočteme-li k tomu dodatečné výdaje jako parkování a občerstvení, stává se z návštěvy juniorského hokeje hodně drahá záležitost.
Nutno podotknout, že ceny během turnaje klesaly a na sekundárních trzích byly lístky k sehnání dokonce i za několik dolarů. Prvotní přepálené částky měly však pravděpodobně odstrašující účinek.
2) Únava z turnaje
Významnou roli mohlo hrát také zevšednění šampionátu. Za poslední čtyři roky se nejlepší junioři třikrát sjeli do jednoho a téhož regionu (v roce 2015 a 2017 hostila turnaj města Toronto a Montreal). Zmíněné dvě kanadské metropole a Buffalo přitom od sebe navzájem nedělí více než 100 mil. Nemluvě o tom, že MSJ se do Buffala vrátilo po pouhých šesti letech.
Fanoušci v jižním Ontariu a západním New Yorku proto mohou být juniorským hokejem přesyceni.
3) Špatné počasí
V zámořských médiích se jako jeden z faktorů často zmiňuje mrazivé počasí. Obyvatelé Buffala se musí v těchto dnech potýkat s denními teplotami okolo minus 20 °C. Extrémní mrazy jsou navíc doprovázeny vydatným sněžením, které už několikrát výrazně zkomplikovalo dopravu. Mnoho příznivců tak nedorazilo vlivem nepříznivých povětrnostních podmínek.
4) Dobré televizní pokrytí
Kanadská televizní stanice TSN si z mistrovství světa juniorů vytvořila své rodinné stříbro. Turnaj ušel od 80. let, kdy byl vnímán jako okrajová záležitost, k současnosti obrovský kus cesty. A je to právě TSN, která na tom má největší podíl. Nejpopulárnější sportovní kanál na sever od amerických hranic šampionát mohutně propaguje a Kanaďanům jej vyobrazuje jako „must-see“ událost.
Naskýtá se tedy logická otázka: Co když už fanoušci zpohodlněli do takové míry, že se jim nechce opouštět komfort svého obývacího pokoje a dávají přednost vymazleným televizním přenosům?
Kupříkladu polední venkovní zápas mezi USA a Kanadou sledovalo na TSN a frankofonní RDS dohromady 2.7 miliónů diváků. To je číslo srovnatelné s těmi, kterých v Kanadě dosahují finálové zápasy Stanley Cupu! O televizním nezájmu tudíž nemůže být řeč.


Příští rok ve Vancouveru a Victorii (Britská Kolumbie, Kanada) se čeká v otázkách návštěvnosti razantní zlepšení. Prezident organizace Hockey Canada Tom Renney tento týden oznámil, že už nyní je prodáno více než 50 procent lístků.


Titulní foto: clyde/flickr.com

- Reklama -
Daniel Reichel
Takřka revoluční dítě. Hokej sleduji od MS v Petrohradě, který byl předzvěstí legendárního pokřiku „Vítej, zlatý hattricku“. NHL mi učarovala svým důrazem na tradice, krásnými dresy a ledem, který nepřipomíná jeden velký reklamní banner. Jsem milovníkem hobitů, elfů, čarodějů a vůbec celé Středozemě, příležitostným běžcem a posluchačem kvalitní soundtrackové hudby. Své připomínky můžete psát na daniel.reichel@nhlnews.cz.

Související

- Reklama -

Poslední

- Reklama -

Neuniklo vám?

- Reklama -