- Reklama -

Nerváci a kliďasové, jak je to s GM a psychikou hráčů v NHL 16

- Reklama -

Úlohou generálního manažera v NHL 16 není jen shánět ty nejlepší hráče do týmu, ale také zajistit, aby ti správní hráči podávali dobré výkony jako tým. Každý hráč v NHL i AHL má jedinečnou povahu, s níž je nutné se vypořádat. Řešit teď budete muset požadavky na výměnu, vzájemné vztahy mezi spoluhráči a mnoho dalších situací, a to jak prostřednictvím týmových pohovorů, nebo změnami na soupisce, které přímo ovlivní výkonnost týmu.

Brian Krause, softwarový inženýr pracující na NHL 16, přibližuje novinky v režimu Be a GM a systému psychiky hráčů:

Hlavním cílem této mechaniky bylo přidat hráčům v naší hře osobnostní stránku, jíž by ovlivňovaly události, které by se jich přímo i nepřímo dotýkaly. Chtěli jsme vytvořit model, který by zahrnoval vše, co by se mohlo hokejistovi stát v průběhu sezóny NHL.
Každý hokejista v naší hře dostane při vstupu do ligy nebo při prvním vytvoření (v případě generovaných nováčků pro vstupní draft) určitý typ osobnosti. Všechny typy osobností se opírají o několik vlastností, které ovlivňují reakce na určité události. Například taková „přizpůsobivost“ ovlivňuje schopnost hráče vypořádat se se změnami jako přesun do prvního týmu, poslání na farmu, trejd atd. Hráči s vysokou mírou přizpůsobivosti vykazují jen malé negativní dopady na tyto jevy, zatímco opačné spektrum hokejistů se může potýkat se značnými výkyvy psychiky.
Mezi další vlastnosti patří „profesionalismus“, který víceméně určuje, s jakou pravděpodobností se daný hráč stane „vůdcem kabiny“, případně zda jeho přítomnost bude mít na ostatní hráče spíše pozitivní či negativní účinek. Nalezení správného mixu hráčů s vhodnými vlastnostmi a osobnostmi se může odrazit v jejich zvýšeném hodnocení a dobré týmové atmosféře.
image.img_(1)
Výše vidíme, že Henrik Sedin uvádí jako hráče, s kterým si nejlépe rozumí, Daniela Sedina. Může se také stát, že hráč bude mít „nejlepší souhru“ s hokejistou z jiného týmu. Je důležité, abyste brali neustále v potaz vzájemné vztahy hráčů a s kým v týmu si rozumí skvěle a s kým naopak skoro vůbec. Pokud například vytrejdujete nebo pošlete na farmu hráče, s kterým má Henrik Sedin vysokou souhru, může se to negativně odrazit na jeho psychice i celkovém hodnocení.
image_0.img-2
Osobnost každého hráče se liší. Určité osobnosti budou spokojenější, pokud tým vyhrává, a nebudou příliš řešit atmosféru v kabině. Jiné typy zase upřednostňují harmonii v týmu před rozhodnutími vedení, mezi něž namátkou patří možné příchody posil, uvolnění spoluhráčů ze smlouvy nebo jejich poslání na farmu do AHL.
image_1.img-1
Jednou z letošních novinek v tomto režimu jsou týmové pohovory. Můžete tak komunikovat s hráči na základě téměř 30 různých klíčových událostí, které se mohou týmu přihodit v probíhající sezóně, jako je vítězná šňůra, střet s rivalem nebo hrozba vyřazení z play-off o Stanley Cup. Každý takový pohovor a vybraný proslov ovlivní hráče na základě jejich osobnosti a dané situace.
image_2.img
Všichni hráči zváží po každém týmovém pohovoru nastalou situaci, v které se tým ocitl, a jakým stylem jste k nim promlouvali, což se odrazí na jejich psychice a celkovém hodnocení. Naučit se rozpoznat, co a kdy máte říct s ohledem na aktuální atmosféru v kabině, je důležitým faktorem při udržování vysoké morálky vašich hráčů.
image_3.img
S hokejisty můžete vést i individuální pohovory. K dispozici máte přes 20 různých témat konverzace od aktuální formy týmu přes neúspěšná jednání při obnově kontraktů u spoluhráčů po volbu nového kapitána. Každý takový pohovor se může projevit na psychice daného hokejisty.
Zdroj: EA Sports CZ

- Reklama -
Pavel Šmerda
Narozen v krásném roce 1971, kdy ještě v lese zpívali ptáci a na stromech rostlo ovoce bez chemického postřiku :-), NHL mě fascinuje pro svoji rychlost a neuvěřitelně zvlaštní energíí, která mně okamžitě vtáhne do dění na ledě... Zvlášť atraktivní bylo pro mě sledování celé kariery mého nejoblíbenějšího hráče a tím není nikdo jiný než Tomáš Kaberle... Díky za vše Tome!

Související

- Reklama -

Poslední

- Reklama -

Neuniklo vám?

- Reklama -