Ta otázka tu byla již dříve a v současnosti se opět začala probírat. A stejně jako v minulosti NHL odmítla možnost umístit na dresy klubů loga jejich sponzorů. Podle dopisovatele stanice TSN tak liga přišla o balík v hodnotě 120 milionů dolarů. Prostor na dresech není na prodej. Zatím.
Během nedávné schůzky klubových prezidentů v New Yorku představitelé ligy odhadli, že by povolením sponzorského loga v přední části dresu (uprostřed) mohli získat u každého týmu 4 miliony dolarů. Jak ale uvádějí zdroje obeznámené se situací, NHL nechce být první severoamerickou soutěží, která by něco takového povolila.
„Gary Bettman a majitelé klubů mají rádi peníze, ale nechtějí s tímhle přijít jako první v Severní Americe. Počkají, až to udělá NBA nebo baseball. Potom bude následovat NHL jako druhá nebo třetí,“ uvádí TSN.
National Hockey League tak jako všechny hlavní severoamerické profesionální sportovní soutěže prozatím odolává. Kromě loga klubu zůstává jedinou značkou na dresech týmů NHL logo společnosti Reebok, která dresy vyrábí.
Jako první se podobnou myšlenkou zabývala baseballová MLB už v roce 1999. Liga tehdy zvažovala povolení loga sponzora na rukávech, tehdejší ligový komisař Bud Selig ale návrh neschválil. V roce 2012 neprošel pokus basketbalových Boston Celtics a Chicago Bulls umístit logo sponzora na přední straně dresu místo názvu klubu.
Specialisté na sportovní marketing nicméně upozorňují, že povolení reklamy na dresech je nevyhnutelné. „Nevyhneme se tomu, ale u ligy, která to povolí jako první, to bude vnímáno jako slabost a zaprodání se,“ řekl Brian Cooper, prezident společnosti S&E Sponsorship Group. „Ačkoli už to udělala anglická Premier League, automobilová série Nascar nebo evropský hokej, je to nehorázná komercializace sportu,“ dodal.
Myšlenka sponzorského loga na dresu však má i své zastánce. „Každý dodatečný příjem vám přináší nové možnosti. Nemusí to začít reklamou na všech dresech. Třeba by mohlo jít jen o třetí sadu dresů nebo dresy gólmanů. Co je špatného na nové tradici? Většina imigrantů přichází z Evropy a Asie, kde jsou na to zvyklí. Je snad dres Manchesteru United ve světě méně oblíbený než dres New York Yankees?,“ pokládá řečnickou otázku hráčský agent Rich Winter.
Případné příjmy by prý byly tak vysoké, že NHL pravděpodobně nemusí odolávat dlouho. Opravdu nás čeká doba, kdy klasický vzhled dresů bude minulostí?
Foto: Icon Sportswire
NHL řekla NE reklamám na dresech
- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -