Pro ty, kteří považují nový Světový pohár za pouhý obchodní produkt bez duše, je tahle zpráva vodou na jejich mlýn. Kanadská stanice TSN ve čtvrtek oznámila, že NHL a NHLPA počítají pro Světový pohár 2016 se zaváděním reklam na hráčské dresy.
Podnět měl přijít od sponzorů, kteří obě zmíněné organizace vybídli k progresivní marketingové politice. Liga si od tohoto kroku slibuje zisk v rámci jednotek miliónů amerických dolarů. Umístění loga na trikoty všech osmi zúčastněných týmů by případného zájemce stálo 6 miliónů.
V severoamerickém prostředí se jedná o velmi choulostivé téma a vedení NHL si je vědomo, že s tímto plánem může velmi bolestivě narazit. První velkou severoamerickou sportovní soutěží, která zvažovala umístění reklam na dresy (konkrétně na rukávy), byla v roce 1999 MLB. Její komisionář Bud Selig ale tuto možnost „přivýdělku“ zamítl. Před třemi lety s podobnou myšlenkou koketovala NBA, která experimentovala s dresy legendárních celků Bulls a Celtics. Vlna nevole mezi fanoušky donutila ligu od tohoto kroku nakonec ustoupit.
Sledujte NHLnews také na Facebooku a Twitteru.
V září loňského roku prosákly na veřejnost informace o tom, že se NHL implementace reklamních plošek na dresy hráčů velmi zamlouvá, jednoduše ale nechce být první ligou v Severní Americe, jež tak učiní. Podle tehdy dostupných zpráv by Bettmanovi a spol. přiteklo do kasičky za sezónu až o 120 mil. dolarů více.
Otevírá tedy Světový pohár cestu reklamám na dresech v samotné lize? Někteří zámořští komentátoři se domnívají, že nikoliv. Alespoň ne v blízké době. NHL je léty zaběhlý produkt, jehož síla a půvab spočívají v důrazu na tradice. Naproti tomu Světový pohár, obzvláště po změnách, jež byly minulý víkend oznámeny, nabírá úplně jiných obrysů a sám se staví do role události, jež chce podobná tabu prolamovat. A samotná NHL si tyto rozdíly dobře uvědomuje.
Reklama se v omezené míře na dresech vyskytuje už nyní. Jedná se o drobné logo jejich výrobce (Reebok) na zadní straně.
Nepřehlédněte: Světový pohár opět na scéně. Slováci budou chybět.
I kdyby byla propagaci sponzorů na trikotech časem podstoupena další místa, nepředpokládá se, že by došlo k podobnému pošlapání důstojnosti, jaké je k vidění v evropských soutěžích. Nutno podotknout, že na zámořských diskusních fórech se jako odstrašující případy často uvádějí i dresy z české extraligy.
Odborní z USA a Kanady se již na podzim přikláněli k verzi, že případné nové reklamy na dresech budou více podobné těm, jaké jsou známy z CFL (Canadian Football League)…
…než těm, které lze vidět kupříkladu na hráčích Premier League.
Titulní foto: Youve Been czeched